fredag 13 april 2012

shop til' you drop

Det här med att sitta hemma hela dagarna gör att man till slut får slut på saker att göra. Det är inte så att jag redan tröttnat på min nya iPad (vem som helst som vill får gärna spela alla möjliga spel mot mig! Jag återfinns oftast som benmjol eller benmjöl. Sök upp mig!), den roar mig fortfarande, men att pilla på den 24/7 funkar liksom inte. Så nu har jag tagit till det tunga artilleriet, jag internetshoppar! Det är roligt, men dyrt. Eller ja, det behöver ju inte bli så dyrt om man gör som jag (oftast) gör, fönstershoppar. Man stoppar massor av roliga prylar, kläder, inredning eller whatever i kundkorgen. Sen skiter man bara i att gå till kassan. Man stänger bara fönstret och låtsas som om inget har hänt. Fast ibland råkar man kanske klicka på köp ändå. Då får man stå sitt kast.

Senast råkade Gina Tricot lura på mig en top och en sjal. Och sen kom HM och kastade en leopardfärgad pyjamas, en paljettklänning och ett par pyjamasbyxor på mig. Bara sådär! Och idag så dök det upp en ny lurig butik som kastade två tröjor och en mössa på mig, utan att jag ens gjort nått! Vilket jäkla sätt alltså.

Ett hett tips för oss som är både lata och lungsjuka är att lägga bankdosa och kreditkort i andra änden av huset. Och att inte under några som helst omständigheter lära sig sitt kreditkortsnummer utantill. Det har hindrat mig många gånger. Räddat mig eller stoppat mig, beror på hur man ser på saken.

Kanske dags att sova?

OBS! Det är helt okej att lära sig kreditkortsnummer för att kunna köpa pizza online i syfte att bli tjock. SLUT PÅ OBS.

Inga kommentarer: