torsdag 3 maj 2012

solsken

Jag sitter inne. Solen skiner ute. Det skulle givetvis vara jätteskönt att sitta ute på altanen och möja i solen. Kanske sippa lite på den där Bacardin jag har i kylen. Egentligen vill jag bara lägga mig mitt på gräsmattan, i gräset, och bara njuta. Jag sitter och tittar på gräset och ser bara något som ser så mjukt och skönt ut. Tänker att jag nu förstår varför Nils alltid låg på gräsmattan och sov. Det kanske inte bara ser mjukt ut, det kanske också är mjukt?

Hursom, jag sitter inne för att min syrgasslang inte räcker ut till stolarna på altanen. Det går givetvis att ordna genom att flytta syrgasmaskinen men frågan är om det är värt det. Jag planerar varje rörelse jag gör. Är det värt ansträngningen att flytta maskinen för att kunna sitta på altanen i fem minuter?

Jag skulle nog må bra av lite sol.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte sippa bacardin inomhus? Det kan jag - bjud mig så kan vi ha sprit- och syrgasfest!!! Eftersom jag inte är så finkänslig av mig så kan jag tänka mig att äta kaka till spriten.
Ystad, som tycker att livet som lungsjuk måste ha ett slut snart!

S sa...

Öppna ett fönster och sätt dig vid, känns och fint att bara känna lite bris! :)

Sara sa...

Ameh, nä.. Bacardi (breezer) ska ju sippas utomhus, allra helst i en park på en filt under solen :p MED EN KARL. Och sånt, du vet.

Anonym sa...

Bacardi Breezer är INTE sprit!! Word!
Ystad

Anonym sa...

Alltså.....kan det månne vara så att du har gått och blivit med lungor??? Hoppas.....annars är jag jäääävligt orolig
Ystad

Mikaela sa...

Sara?? Vart är du? Ystad,vet du något?

Anonym sa...

Nä, har ingen aning, MEN jag hoppas och tror att det är nya lungor det handlar om.....fan, och vi som hade bestämt att vi skulle göra det samtidigt ju.....
Go Sara!!!!!!!
Ystad

Anonym sa...

Nä nu skiter jag snart på mig av oro....snälla, snälla.....om DU vet något, good or bad, så berätta...pliiiiis
Ystad

Mikaela sa...

Är det ingen som är vän med Sara på fb? Kanske framgår där vart hon håller hus?

Angelica sa...

Jag har henne på FB och twitter, det händer inget där heller :(
Krya på dig Sara!!

Mikaela sa...

Okej. Tack för infon. Tänker på dig Sara! Se till att bli bra!

Anonym sa...

Maila mig på heike1@hotmail.com så kan ni som vill få lite info om Sara.

Anonym sa...

fel adress funkar inte så glöm det

Anonym sa...

vad har hänt?

är det allvarligt :(

Anonym sa...

Hon är inlagd, mer vet jag inte

Anonym sa...

inlagd för ny transplant? eller något allvarligt annat?

Anonym sa...

Så!! Nu är jag nöjd - vi spekulerar inte mer förrän vi säkert vet. Tror att Sara vill ha den respekten!!!
Ystad

Anonym sa...

nöjd hurdå?

Anonym sa...

Sara somnade in igår efter en period på sjukhuset. Hon sitter säkert ute i solskenet med en iskall breezer och njuter av den härliga syren-doften. Vila i frid

Anonym sa...

Nääääääää.......nu blev jag riktigt ledsen, fina, roliga och underbara Sara. Vi skulle ju få lungor tillsammans, dricka sprit och äta kakor.....
Tanten är ledsen på allvar nu....du kommer att finnas för mig - alltid!!! Krama Nils....och farmor.
Niklas...om du läser så väntar jag fortfarande på matlåda.se.....
Om du eller någon annan vill berätta om fina Sara ska ha någon minnesstund, så vill jag gärna veta...mejla mig på goks@live.se
Sara, lovar att berätta när/om jag får mina nya lungor......för annars ses vi ju....
Alla jordens kramar till dig Sara, önskar sååååå att jag hunnit träffa dig!
Ta hand om dig Niklas....
Ystad

En vän sa...

Jag har undrat över Sara ett tag och det här var ingen rolig läsning. Jag är dock inte helt övertygad - en anonym kommentar utan någon som helst underskrift är hittills den enda källa jag sett.

Hennes facebook-sida är precis som den var igår och förra veckan. Blir väl till att lusläsa familjesidorna i veckan som kommer.

Sara: Du är saknad.

Unknown sa...

Jag kommer att sakna denna blogg att läsa. Hon var min systerdotter och vi hade många roliga stunder tillsammans när hon växte upp. Hon var en mycket speciell person. Hon kommer att finnas i mina tankar. Tänker på hur pigg och glad hon var efter att hon hade fått sina nya lungor. Det är en skön känsla att veta att hon kunde leva ett ganska så normalt liv ett tag i varje fall.
Men nu får hon kanske träffa sin älskade katt Nils och de sitter ute och njuter av det vackra vädret.
Många kramar till resten av familjen, tänker på er också.
Moster Marita

Mikaela sa...

Jag vet inte vad jag ska säga! Även fast att jag bara har känt henne via internet så har hon gjort ett så stort intryck på mig. Fina Sara med sin underbara humor. Jag sänder alla mina tankar till Niklas och hennes familj. Kan man sätta in pengar i hennes namn på någon fond eller så?

/Mikaela

G sa...

Farväl Sara, min favoritspråkpolis, granne och vän.

Jag vet att du sitter nånstans, omgiven av svampar, ätandes ostbågar med Markus i öronen och himlar med ögonen åt hur fjantiga vi är ("Och inga jävla RIPs på min facebook heller, då jävlar!").

Den Sara kommer du för mig för alltid förbli.

//G(ustav)

Petra sa...

Du finns i mina tankar. Gråter när jag skriver detta då jag vet hur du kämpat. Du skulle ju besegra denna helvetessjukdom men nu har den segrat ännu en gång. Tänker på alla dina nära och kära som också kämpat med dig vid din sida. Du/ni finns i mina tankar/Petra Holmberg (Cf:are)

LeeStephanie sa...

Usch. Jag har smygläst Saras blogg i över ett år, och beundrat hennes humor. Hur hon hatade alla som surfade in på hennes sida med Internet explorer. Och där satt jag och fnissade, för den personen var jag! Ledsamt att man aldrig kommer få se ett nytt inlägg. Hoppas hon mår bättre nu.

Alex sa...

Sara, min vän. Jag saknar dig nu och för alltid. / Ankan